2010. június 29., kedd

Kezdőként nehéz

Érdekes élményben volt részem a napokban, mégpedig alkalmam nyílt kipróbálni a lovastornát! :)
Sosem volt szerencsém ilyesmivel foglalkozni, és arra sem emlékszem, hogy valaha ültem-e voltige hevederrel lovon.

Nagyon hasznos tapasztalat volt ez számomra, és nem csak az új élmény miatt. Sok-sok éves lovaglás után egészen váratlanul ért, hogy újra kezdőnek érezzem magam egy ló hátán.
Mivel teljesen más ülést, más tartást kíván a két műfaj, szokatlan volt, hogy mennyire nincs képem önmagamról.
Mindenki elfelejti egy idő után, hogy milyen érzés kezdőnek lenni. Persze a legtöbben azért tudják, hogy nem egyszerű, hogy nem lehet egyszerre olyan sok felé figyelni, hogy az ember olyankor még bizonytalan, és nincsenek rutinszerű mozdulatai. Az érzést magát mégsem lehet felidézni.
Nekem ez most sikerült, persze kicsit másképp, de ugyan azt a bizonytalan érzetet tapasztaltam meg.
Pl. nem tudtam, pontosan hogyan állnak a kezeim, lábaim, hogyan nézek ki kívülről a lovon.
Még a ló mozgása is szokatlan volt. Az egyensúlyomat is csak kis idő után találtam meg.

Túl azon, hogy érdekes, jó élménnyel lettem gazdagabb, sokat nyertem vele, mint oktató. Úgy érzem eddig is megértő voltam a kezdőimmel, hiszen mindig igyekszem türelmesnek lenni és szem előtt tartani, hogy nekik sokminden okozhat nehézséget, de egy ideig talán még jobban együtt tudok majd érezni velük.

Minden oktatónak, edzőnek ajánlanám, hogy aki teheti, próbálja ki, nagyon jó és taulságos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése